Els professionals de l’enginyeria de l’automoció es troben a Múnic
Després d’un dia assolellat ple impressions a la Fira de l'automòbil de Munic, els Catalan Engineers Worldwide van organitzar una trobada amb una vintena de professionals catalans del sector de l’automoció, a prop d'Ostbahnhof. Els enginyers Martí Pascual i Miquel Testar van aprofitar l’ocasió per fer una sessió en directe del seu pòdcast "La nova mobilitat".
Durant aquest episodi, es van poder sentir diferents opinions, entre les que van destacar les de Gerard Torres, CTO a Bold, que va explicar l'evolució de l'empresa de bateries amb seu a Montmeló. "Vam començar amb quatre persones a un pis de Girona i ara som uns 130 professionals en una nau a Montmeló de 3000 m2. Desenvolupem, validem i produïm bateries per a clients i aplicacions molt exigents", va destacar Torres.
Pere Ferrer, RF & Electronics Innovation Engineer a Zanini, va comentar que "els sistemes de lidar han de passar la validació de tots i cadascun dels constructors clients, cosa que cada cop és més difícil, ja que els requisits són molt diferents l'un a l'altre". Arribat també des de Barcelona, en Raúl Oliver, Research Project Manager a Lightyear, va explicar la situació actual de la seva empresa. "Després de la reestructuració ara estem buscant finançar el nou model de cotxe: el Lightyear 2", ve apuntar Oliver.
Però, no tot van ser visions positives sobre l'evolució tecnològica del mercat, ja que Marta Cudeiro, Engagement Manager a McKinsey, va assenyalar que "les empreses xineses d'automoció tenen una integració vertical més forta que les europees i això les ajuda a ser més àgils a l'hora de prendre decisions i d’implementar noves tecnologies".
Per amenitzar la vetllada, es va fer un concurs entre els assistents sobre el coneixement que tenien de la nova mobilitat i es va regalar una samarreta amb el logo del pòdcast al guanyador. L'acte va acabar amb un refrigeri ofert pel Casal Català de Munic, que van aprofitar els participants per fer xarxa i intercanviar experiències.